რატომაა ონლაინ შოპინგისას პროდუქციის ფასები უფრო ხელსაყრელი?

04 Mar 2021 11:47


რატომაა ონლაინ შოპინგისას პროდუქციის ფასები უფრო ხელსაყრელი?

პან­დე­მი­ის გამო ელექტრო­ნუ­ლი კო­მერ­ცია იმა­ზე უფრო მომ­გე­ბი­ა­ნი ბიზ­ნე­სი გახ­და, ვიდ­რე ოდეს­მე. თუმ­ცა კომ­პა­ნი­ე­ბი, რომ­ლე­ბიც სრუ­ლად იყ­ვნენ და­მო­კი­დე­ბუ­ლი ტრა­დი­ცი­ულ გა­ყიდ­ვებ­ზე, ცვლი­ლე­ბებს მტკივ­ნე­უ­ლად შეხ­ვდნენ.

სა­ცა­ლო ონ­ლა­ინ გა­ყიდ­ვე­ბის ბიზ­ნეს­ში მყო­ფი უმ­სხვი­ლე­სი კომ­პა­ნი­ე­ბი(Amazon, Aliexpress, eBay) კი ტოპ რე­ი­ტინ­გებ­ში კი­დევ უფრო და­წი­ნა­ურ­დნენ. თუმ­ცა ვინც ახალ ტენ­დენ­ცი­ას ნელა აუ­წყო ფეხი, და­ნა­კარ­გიც გა­ნი­ცა­და.

2018 წელს გან­ვი­თა­რე­ბულ ქვეყ­ნებ­ში სა­ცა­ლო ონ­ლა­ინ გა­ყიდ­ვე­ბის წილ­მა 18%-ს მი­აღ­წია, ლი­დე­რი კი Amazon გახ­და. თუმ­ცა ტრა­დი­ცი­უ­ლი გა­ყიდ­ვე­ბი მა­ინც ვაჭ­რო­ბის ძი­რი­თად გზად რჩე­ბო­და.

რა ვი­თა­რე­ბა გვაქვს დღეს?

კო­ვიდ­პან­დე­მია 2019 წლის დე­კემ­ბერ-ნო­ემ­ბრი­დან უმ­ძი­მე­სი დარ­ტყმა გახ­და ჩი­ნე­თის­თვის. შემ­დეგ ვირუს­მა მსოფ­ლი­ოს გარ­შე­მო „მოგ­ზა­უ­რო­ბა“ და­ი­წყო და ადა­მი­ა­ნე­ბის სი­ცო­ცხლეს­თან ერ­თად, ეკო­ნო­მი­კა­საც საფრ­თხე შე­უქ­მნა.

ბევ­რი მე­წარ­მის­თვის ელექტრო­ნუ­ლი კო­მერ­ცია გა­დარ­ჩე­ნის ერ­თა­დერ­თი სა­შუ­ა­ლე­ბა აღ­მოჩ­ნდა. თუ გა­ზა­ფხულ­ზე მათ ნა­წილს ონ­ლა­ინ გა­ყიდ­ვებ­ზე გა­დას­ვლა გა­უ­ჭირ­და, პან­დე­მი­ის მე­ო­რე ტალ­ღას ამ მხრივ შე­და­რე­ბით მომ­ზა­დე­ბუ­ლი შეხ­ვდა.

სა­ქარ­თვე­ლო­ში მომ­ხმა­რებ­ლის მო­თხოვ­ნას სწრა­ფად აუ­წყო ფეხი კომ­პა­ნი­ე­ბის ნა­წილ­მა. მი­უ­ხე­და­ვად იმი­სა, რომ მყიდ­ველ­თა დიდი ნა­წი­ლი შე­ძე­ნის ტრა­დი­ცი­ულ გზას ირ­ჩევს, სა­ზო­გა­დო­ებ­რი­ვი ტრან­სპორ­ტის გა­და­ად­გი­ლე­ბის შე­ზღუდ­ვი­სას მნიშ­ვნე­ლოვ­ნად გა­ი­ზარ­და მი­ტა­ნის სერ­ვის­ზე მო­თხოვ­ნა.

ყვე­ლა­ფერ­თან ერ­თად კი, სა­ბან­კო მომ­სა­ხუ­რე­ბის სრუ­ლად ონ­ლა­ინ რე­ჟიმ­ზე გა­დას­ვლის სა­ჭი­რო­ე­ბაც დად­გა. სა­უ­ბა­რია არა მხო­ლოდ გა­და­რი­ცხვებ­ზე, არა­მედ სეს­ხის, გან­ვა­დე­ბი­სა და ლი­ზინ­გის დამ­ტკი­ცე­ბა­ზე.

სა­ქარ­თვე­ლო­ში კო­მერ­ცი­ულ­მა ბან­კებ­მა სწრა­ფად შეძ­ლეს მომ­ხმა­რებ­ლე­ბის­თვის დის­ტან­ცი­უ­რი მომ­სა­ხუ­რე­ბის შე­თა­ვა­ზე­ბა. მა­გა­ლი­თად, ასე­თია რე|ბან­კის გან­ვა­დე­ბის ბა­რა­თი ტოპ|ქარ­დი. ის მომ­ხმა­რე­ბელს ად­გი­ლობ­რი­ვი და სა­ერ­თა­შო­რი­სო ონ­ლა­ინ მა­ღა­ზი­ებ­ში (Amazon, Sephora, eBay, Nike და სხვა) გან­ვა­დე­ბით შო­პინ­გის სა­შუ­ა­ლე­ბას აძ­ლევს. ტოპ|ქარ­დით ნე­ბის­მი­ე­რი პირ­ვე­ლი შე­ნა­ძე­ნის ღი­რე­ბუ­ლე­ბა 6 თვე­ზე ეფექ­ტურ 0%-ად ნა­წილ­დე­ბა. რე|ბან­კის პარტნი­ო­რებ­თან ონ­ლა­ინ შო­პინ­გი­სას კი 0%-იანი გან­ვა­დე­ბის სხვა­დას­ხვა ვა­დაა, თა­ნაც ნე­ბის­მი­ერ შე­ნა­ძენ­ზე. ამით კომ­პა­ნია მომ­ხმა­რე­ბელს ეხ­მა­რე­ბა, რომ მის­თვის სა­ჭი­რო თუ სა­სურ­ვე­ლი ნივ­თე­ბის შე­ძე­ნა ხელ­საყ­რე­ლი პი­რო­ბე­ბით შეძ­ლოს.

შექ­მნილ­მა ეკო­ნო­მი­კურ­მა კრი­ზის­მა კომ­პა­ნი­ებს, პრო­დუქ­ცი­ის რე­ა­ლი­ზა­ცი­ის სტი­მუ­ლი­რე­ბის­თვის, მეტი ფას­დაკ­ლე­ბე­ბი­სა და აქ­ცი­ე­ბის­კენ უბიძ­გა. შე­საძ­ლოა ამას უკავ­შირ­დე­ბო­დეს ისიც, რომ შავ პა­რას­კევს ონ­ლა­ინ შო­პინ­გის მაჩ­ვე­ნე­ბე­ლი მსოფ­ლი­ო­ში 22%-ით გა­ზარ­და და 9 მი­ლი­არ­დი აშშ დო­ლა­რი შე­ად­გი­ნა (CNBC).

2020 წლის აპ­რილ­ში, როცა ევ­რო­პა­ში პან­დე­მი­ის პიკი იყო, იტა­ლი­ა­ში, გერ­მა­ნი­ა­სა და აშშ-ში ჩა­ტა­რე­ბუ­ლი კვლე­ვე­ბის მი­ხედ­ვით (კვლე­ვა გა­მოქ­ვეყ­ნდა ვებ პორ­ტალ Sellics.com-ზე), ადა­მი­ა­ნე­ბი ონ­ლა­ინ უფრო მე­ტად საკ­ვებ პრო­დუქ­ტებ­სა და მე­დი­კა­მენ­ტებს ყი­დუ­ლობ­დნენ. მომ­ხმა­რე­ბე­ლი, რო­მე­ლიც ადრე საკ­ვე­ბის შე­ძე­ნას სუ­პერ­მარ­კე­ტებ­ში არ­ჩევ­და, შე­ზღუდ­ვე­ბის გამო იძუ­ლე­ბუ­ლი გახ­და, სა­ჭი­რო პრო­დუქ­ტე­ბი ონ­ლა­ინ შე­ეკ­ვე­თა.

აპ­რილ­ში კვლე­ვა სა­ქარ­თვე­ლო­შიც ჩა­ტარ­და. ელექტრო­ნუ­ლი კო­მერ­ცი­ის პლატ­ფორ­მე­ბის, Hotsale.ge-სა და order24.ge-ის გა­მო­კი­თხვე­ბის თა­ნახ­მად, კი­თხვა­ზე „რას შე­ი­ძენ­დნენ ონ­ლა­ინ“, მომ­ხმა­რე­ბელ­თა პა­სუ­ხე­ბი ასე­თია:

  • საკ­ვე­ბი პრო­დუქ­ტე­ბი - 26%;
  • სა­მა­გი­დო თა­მა­შე­ბი და სა­ბავ­შვო ინ­ვენ­ტა­რი - 22%;
  • წიგ­ნე­ბი - 16%;
  • სა­აფ­თი­ა­ქო პრო­დუქ­ცია - 15%.

სა­ინ­ტე­რე­სოა, რო­გო­რი სტა­ტის­ტი­კა გვექ­ნე­ბა ქვე­ყა­ნა­ში პან­დე­მი­ის დას­რუ­ლე­ბის შემ­დეგ და გა­ყიდ­ვე­ბის რამ­დენპ­რო­ცენ­ტი­ა­ნი წილი ექ­ნე­ბა ელექტრო­ნულ კო­მერ­ცი­ას. სტა­ტის­ტი­კის ეროვ­ნულ სამ­სა­ხურს აღ­ნიშ­ნუ­ლი მო­ნა­ცე­მე­ბი ამ დრომ­დე არ გა­მო­უქ­ვეყ­ნე­ბია. თუმ­ცა იმე­დია, მო­მა­ვალ­ში ეს ინ­ფორ­მა­ცია ხელ­მი­საწ­ვდო­მი გახ­დე­ბა და სა­ერ­თო სუ­რა­თის და­ნახ­ვას შევ­ძლებთ.


ამბები.ge 






კომენტარები:

ფართი შოპი